Winnaar bij de Special Olympics 2026 in Haarlem

We hebben weer een winnaar!

Wat voor de jeugd het NOJK is, is voor onze specials de Special Olympics.

Dit jaar werden de volleybal wedstrijden georganiseerd door Volleybalvereniging Spaarnestad uit Haarlem. Met goede moed vertrokken wij op zaterdag 13 juni naar de Yvonne van Gennip Hal in Haarlem. Daar waar we eerder mee deden aan de Regionale spelen, een soort van voorloper op deze Special Olympics. Ook daar scoorden we al goed met ons unified team!.

Deze keer waren we met 5 spelers waarvan Daan onze atleet was en de anderen als partner. Helaas waren de andere atleten van onze vereniging verhinderd of deden mee met een andere sport op de Special Olympics. Dat mocht de lol in ons spel niet drukken.

Na enkele wedstrijden waarin we hoge ogen gooide kwam het aan op de laatste wedstrijd. Hierin werd de strijd in een drie setter gestreden tegen Twente’05, altijd een moeilijke tegenstander. Deze wedstrijd wonnen we nipt.

Bij de prijsuitreiking werd het al snel duidelijk dat wij mee deden om de gezelligheid, waar normaal 3 atleten en 3 partners in het veld hadden moeten staan, stonden wij met 1 atleet en 4 partners. Hierdoor werden we in goed overleg, terug gezet naar de laatste plaats.

Toch nog een verrassing voor Daan: bij het uitreiken van de prijzen werd toch Daan nog in het zonnetje gezet, dankzij zijn erg goede inzet en verrassende aanvallen kreeg hij als enige van het team een gouden medaille.

Gefeliciteerd Daan!

Voor de volledigheid: de partners waren Sanne, Frederike, Peter en trainer Stefan

 

Geplaatst in g-groep, kampioenen, unified.